woensdag 19 september 2012

Cirkel haken

Even een kort berichtje om te laten zien waar ik nu mee bezig ben.
In mijn vorige bericht liet ik al de granny's zien die ik ga gebruiken voor mijn rolkussen. Omdat ik 40 stuks moet haken, had ik weer eens zin in afwisseling. Dus ben maar begonnen aan de cirkels voor aan de zijkanten van de kussen. Het patroon is afgeleid van dit leuke patroon (bij Saar en Mien). Ik heb het een "heel klein" beetje aangepast.


Ik heb voor de eerste keer zilvergaren gebruikt en wat is dat mooi. Heel subtiel en dat maakt het net even iets leuker. Het zilvergaren gebruik ik niet in de granny's maar alleen aan de zijkanten.


32 opmerkingen:

  1. I have just discovered your blog. I think your crochet work is simply wonderful.

    I love the addition of the silver yarn. It really does give it that little something extra.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat is mooi zeg met dat zilvergaren, ik had dat ook al eens gezien bij onderzetters...geeft inderdaad nét wat extra's! Aan twitter (blijf het een raar woord vinden:-)) heb ik me nog steeds niet gewaagd. Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel goed idee met dat zilvergaren! Mooi patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. z dat geeft net dat extra's dat zilver garen wat ontzettend mooi
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk! Waar haal je de tijd toch vandaan!?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Ingrid, dat weet ik soms ook niet. Maar ik haak niet heeeeeel veel hoor. Ik ben vaak ook teveel bezig met andere dingen dus het schiet er ook weleens bij in. Net als alle blogs bijhouden. Lukt me de laatste tijd niet zo goed.

      Verwijderen
  6. Ow ik word helemaal vrolijk van die kleurtjes... Zoo mooi!
    Ik volg je nu ook op twitter :)

    Liefs,
    Mama Krieltje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zilveren garen maakt het inderdaad helemaal af! Wat een werk 40 rondjes! Maar met zo'n vrolijke kleuren is dat vast geen straf! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie cirkels!! Die zilvergaren zijn leuk hé! Ik gebruikte de gouden variant al eerder... De nodige blingbling voor dochter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie kleuren en prachtig met dat zilverdraad !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige petite fee kleurtjes! Ik was ook bezig met een rond kussen en liep een beetje ''vast'' ben toen ook op de poef manier van Saskia verder gegaan:-) Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hij is mooi geworden! Ga je door voor een poef ? Mooi dat zilver, lekker licht.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi die zilver tintjes! Fris! Ben onlangs met wat gouddraad aan de slag geweest (zie mij blog) is ook best gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een rond kussentje zou best mooi staan op de bank. Je hebt duidelijk het haak-virus te pakken. X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lindo, lindo seu blog, seu crochê.
    Linda família também.
    Parabéns.
    Um abraço.
    Rosangela (http://aprendendo-criando.blogspot.com.br/)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk!!! Welk merk garen heb je gebruikt? (Voor zowel de kleurtjes als het zilver??)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natalie: Voor de kleurtjes gebruik ik Phil Coton 3 van Phildar.
      Op het label van het zilvergaren staat alleen Glamour (farbe 13) maar verder staat er niets van een merk op. Kan het zo ook niet vinden op internet. Dit garen verkochten ze bij het wol/garenwinkeltje bij ons in de buurt.
      Maar als je op Google zoekt op: haakgaren zilver / haakgaren metallic dan krijg je andere merken te zien. Zal waarschijnlijk wel allemaal hetzelfde soort zijn.

      Verwijderen
  16. Wauw! Super gaaf! Ik haak sinds kort ook maar zulke mooie dingen als jij nog niet. Ik wordt helemaal vrolijk en geïnspireerd van je blog.
    Heel fijn weekend nog!
    Groetjes Thalia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Liane,
    ik was even benieuwd of het patroon een beetje duidelijk was, of misschien te vaag. groetjes saskia (saar en mien)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Saskia,
      Ja het patroon was heel duidelijk! Dus erg makkelijk om te haken.

      Ik had alleen zelf moeite met de dubbele toer 6 dus heb ik 6b overgeslagen ;-).
      En toer 5 en 8 heb ik ipv Halve Vaste, Vaste gebruikt. Maar dat is alleen omdat ik Vaste iets fijner vind haken.

      Maar het patroon zelf is heel duidelijk en makkelijk!
      Groetjes, Liane

      Verwijderen
    2. dank je liane, wat raar trouwens dat ik van je antwoord geen melding krijg van blogger, ik dacht er nu pas weer aan :)
      groetjes saskia

      Verwijderen
  18. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat super mooi zeg!! En onwijs gave kleuren combi! Sowieso spreekt jouw haakwerk mij erg aan!! Ik ga je volgen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik vind het echt heel erg mooi!! Hoe heet het zilver garen wat je gebruikt? Ik haak altijd met catania katoen omdat ik het lekker weg vind haken dus wil een combi wel eens proberen. Hoop dat je me kunt helpen! Groetjes Marit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zilvergaren is van Glamour. Meer informatie van merk/bedrijf staat er niet op. Dit was ook de eerste keer dat ik iets van zilvergaren erbij verwerkte en vind het wel iets speciaals geven.
      Succes!
      Groetjes, Liane

      Verwijderen
  21. Dank je wel! Ik ga eens even op zoek!Ik vind het erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi, Ik vroeg me af welke garen ik moet gebruiken voor het haken van de kussens?Ze zijn echt geweldig. Vind het moeilijk om te bepalen welk garen ik bij welk werkje nodig heb. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor al mijn kussentjes gebruik ik katoen garen van Phildar / Phil Coton 3 en van Lammy Yarns / Rio.
      Hier zijn zoveel vrolijke kleurtjes in te vinden en allebei erg fijn garen om mee te haken.
      Groetjes, Liane

      Verwijderen
  23. Bedankt, Heb het garen nu in huis en ben begonnen met het haken. Als je ergens nog een randje vasten omheen haakt. Haak je dan op de hoeken twee vaste?
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sandra,
      Ja, wanneer je een rijtje vaste om de Granny's wilt haken is dit met 2 vaste in de hoeken.
      Groetjes, Liane

      Verwijderen
  24. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen